IK LEEF NOG! - Reisverslag uit München, Duitsland van Jasper Clemens - WaarBenJij.nu IK LEEF NOG! - Reisverslag uit München, Duitsland van Jasper Clemens - WaarBenJij.nu

IK LEEF NOG!

Door: Jasper Clemens

Blijf op de hoogte en volg Jasper

11 December 2014 | Duitsland, München

Hallo mensen! Ik geloof dat het alweer een tijd geleden is dat ik een verhaal heb geplaatst, ik ben het eigenlijk een beetje vergeten.. Er is echter de afgelopen twee maanden het nodige gebeurd, dus lijkt het me handig om degene die het interesseert op de hoogte te houden.

Het begon allemaal eind oktober met mijn diploma uitreiking. Terug naar NL voor 4 dagen was erg geslaagd! Allereerst natuurlijk om vrienden en familie weer te zien, en ook om in Carré mijn master diploma in ontvangst te nemen! De vier dagen zijn voorbij gevlogen.. terug in München verhuisde al snel Pierre, samen met mij de enige buitenlander in de WG. Sinds zijn verhuizing spreken we alleen nog maar Duits in huis en ik merk dat ik de taal langzaam aan goed machtig begin te worden. Het lukt me steeds meer om me te mengen in groepsgesprekken (geloof me, dat is moeilijk in het begin) en mijn ongelooflijk goede grappen worden gewaardeerd. Ik denk dat ik over 3,5 maand de taal volledig machtig ben...

De afgelopen maanden heeft ook het bezoek zijn sporen nagelaten. Het begon allemaal met het befaamde trio Jasper H, Frank Meiland (Frank the tank) en Aardappel (Kartoffel). Frank heeft het zowaar geflikt om in drie dagen München een legende te worden. Mijn huisgenoten praten nog steeds over vrijdagnacht, tweede etage, laatste schilderij… Al met al waren het drie mooie en ook zware dagen.

In de tussentijd gaat het leven uiteraard gewoon verder. Doordeweeks werken, wat eigenlijk iedere week leuker en uitdagender wordt, en in het weekend uitgaan en dingen ondernemen. Tijdens uitgaan fungeer ik vaak als mascotte van de groep. Mijn Duits schijnt zich nogal ‘niedlich’ aan te horen, wat een groot voordeel is als je nieuwe mensen wil leren kennen. Mijn huisgenoten buiten dat ook volledig uit. Ik maak er overigens zelf ook (vaak onbewust) goed gebruik van..

Mijn tweede bezoek is met een kleine vertraging ook weer uit München vertrokken. Toon is vorige week donderdag geland voor een bezoek aan München. We hebben in die tijd behoorlijk veel gezien. Allereerst de Allianz Arena, waar ik zelf ook nog niet was geweest, vervolgens naar de kerstmarkt (daar was ik al wel) en daarna Hofbrauhaus (was ik ook nog niet geweest). Vrijdag zijn we in de auto gesprongen voor een mooie trip naar Graz. Rob en Tim waren al op de hoogte dat ik langs zou komen, maar dat Toon erbij zou zijn was niet bekend. Dat was dus een mooie verassing! S’avonds was er bij Rob en Tim een mooi feest in het appartement. 40 man waren er in totaal. Één tip: nodig nooit meer dan 2 Italianen en Fransen uit. We hebben de hele avond reggeaton geluisterd (Verschrikkelijk). Italianen zijn sowieso verschrikkelijke lui (Ik stel voor om alle goede gerechten over te nemen en vervolgens het land te laten afzinken). We hebben overigens niet veel van de stad gezien; het weer was echt verschrikkelijk en de feesten waren te goed. Zondag zijn we weer terug gegaan en maandag hebben Toon en ik geprobeerd Toon zijn vliegtuig te halen. Dit is helaas niet gelukt (enorm ongeluk op de snelweg om half 6 s’ochtends. Gevolg: 1 uur file en te laat op het vliegveld). Gelukkig ging is Toon nog redelijk goedkoop thuis gekomen en hebben we al met al een heel mooi weekend gehad!

Bij Bosch gaat het trouwens uitstekend. Mijn manager is zeer tevreden over mijn werk en wil me gaan aanbevelen voor traineeships binnen Bosch. Dat is alvast een mooie ontwikkeling. Daarnaast vertelde mijn manager vandaag dat als er posities vrijkomen in München hij me direct zou aannemen. Niet verkeerd dacht ik zo! Ik ga binnenkort beginnen met solliciteren voor traineeships en richt me eerst maar eens op plekken hier. Afwachten wat daaruit komt!

So, ich glaube das es wieder reicht für heute. Ich versuche in eine Monat euch wieder zu schreiben..

Machs gut und bis bald!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, München

Jasper

Actief sinds 15 Sept. 2014
Verslag gelezen: 452
Totaal aantal bezoekers 3414

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 31 Maart 2015

Bosch Stage München, Duitsland

Landen bezocht: